06.10.2010

Livstegn fra oss

God kveld!
Har ikke blogget så alt for mye i det siste rett og slett fordi jeg mangler motivasjon og bloggen blir liksom litt glemt i en travel hverdag. Får vell komme med en liten oppdatering.

 Tuva trives fortsatt veldig godt i barnehagen og jeg har henne hjemme de dagene jeg har muligheten til det og vi koser oss masse på ettermiddagene etter endt arbeidsdag og barnehagedag. Det har vært mye tilbud om jobbing for tiden og det setter jeg stor pris på! Kjenner jeg savner det å ha bil, for å levere Tuva i barnehagen litt over klokken 7 på morgenen for å rekke meg opp på jobb til 07.45 synes jeg er helt horribelt! I tillegg er barnehagen og jobben i to forskjellige retninger så blir mye gåing - man får ta det som trim ;)

Siden Tuva tok sitt første skritt har det vært skikkelig travelt her hjemme. Hun er høyt og lavt og kommer seg frem på de utroligste plasser. Helt enorm utvikling har skjedd siden hun startet i barnehagen. Det er mye enklere å kommunisere med henne og hun viser klart hva hun vil. Dyr har blitt en stor interesse og hun blir helt vill av dyrelyder. Så mye av hverdagen går ut på "Hva sier kua?"

Ellers går jeg å venter på papirer fra NAV. At det tar tid er iallefall sikkert - og hele NAV systemet er helt høl-i-hue, spør du meg. Virker nesten som det "lønner seg" å være alene og ikke jobbe. Jo mer jeg jobber jo mer trekker de fra ulike stønader, så økonomisk sett tjener jeg mest på å gå hjemme! Men ikke pokker! Er virkelig spent på utregningene deres og håper jeg får svar fra de snart. Jeg skal iallefall ikke sitte hjemme og surre.

I morgen og på fredag er det planleggingsdag i barnehagen så vi skal være hjemme og kose oss!
Håper mildværet holder seg så det går an å finne på noe ute på disse fine høstdagene.
I morgen kommer 3 venninner på middag og i den anledning har jeg brukt kvelden til å lage oreokake

Så til neste helg (15.okt) kommer Tuva og jeg til Oslo!
Har fikset event på Facebook om mammabloggtreff, men om noen har lyst å finne på noe en annen dag så er det bare å gi et hint :) Blir der over en uke så trenger noe å fylle dagene med

Håper dere alle har hatt en finfin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag