20.09.2010

Sommeren 2010 - Et tilbakeblikk




I dag våknet vi til skikkelig høstvær!
2 grader og rim på bakken. Mange måtte skrape is for første gang i år, så det er vell bare å innse at sommeren forlengst er over. Det er litt trist synes jeg, for jeg er ikke spesielt glad i vinteren. Alle årstidene har sin sjarm, men vinteren er rett og slett for lang!
Satt å så på bilder som har blitt tatt i sommer og vil dele noen med dere



 MAI 
                               
Mai måned var på langt nær så bra som fjorårets! 2.mai våknet vi til snø på bakken og det var ikke mye som minnet om vår. Jeg startet også opp med 30 days shred, så mye av mnd gikk "bort" til å være stiv og støl i kroppen. Vi var også en del ute på leikeplassen med bøtte og spade! Tuva hadde blitt veldig nysgjerrig og kunne bare sitte å kjenne på sanden i evigheter.
17. mai var en stor dag jeg hadde sett fram til lenge. Dagen kom og bestod av en febersyk Tuva. Vi var i Hommelvik til Tuvas farmor først på dagen, en tur ned i Vika og fikk sett litt folk før det var middag på Risvollan til Tuvas Mormor og Morten.
Og i slutten av mai kom endelig sommervarmen også!
Vi hadde noen fine dager utenfor leiligheten med is, musikk og varme





Tuva begynte å komme seg stadig mer fremover og inn i skap og skuffer. Alt hun fikk tak i skulle slenges irundt, og lo hver gang mammaen sa nei! Hadde noen finværsdager her også, men en del kalde tempraturer så ikke så mye soling og sommerkos igrunn. Den største begivenheten var vår tur til Frankrike og Paris!
Storestesøstra mi med familie skulle ta med seg pappa og hennes mor til Disneyland, og i all hemmelighet ble jeg og Tuva med også! I en herlig uke kosa vi oss på Disneylands parker, var en tur i Eifeltårnet, fikk sett Triumfbuen og Notre Dame. Og croissanter HVER dag! Savner de fortsatt, så skal absolut tilbake til den herlige byen
Newport Bay Club - Disneyland Paris


Notre Dame
Eifeltårnet

Triumfbuen

Disneyland Paris

Mamma og Tuva i Disneyparken

Foreldremanualen postet også fødselshistorien min på deres blogg, og byavisa tok senere kontakt og ville ha intervju

Stilte opp i intervju til Byavisa og saken kom på forsiden!


14. juli fylte også den lille solstrålen 1 år!
Dagen ble feiret på Fjellvær med venner og familie! Tuva fikk spise kake alene for første gang noe som naturlig nok endte i bare grising


Hadde også 2 uker ferie som ble tilbrakt på Hitra med resten av familien
To herlige uker med max avslapping der dagene bestod av båtturer, kos ved naustene, en tur på stranden, bursdagselskaper og kos i hytta til tante og onkel

Startet august med Bussekaillfestival på Hitra!
Dans og sang fra morgen til kveld og en vellykket festival!
Foto: Linn Reppe?

Foto: Linn Reppe
Foto: Linn Reppe

Tuva startet også opp i barnehagen og fant fort en plass i gruppa.



Kan se tilbake på mange flotte minner fra sommeren 2010!
Så får vi håpe vi går en snill høst og vinter i vente

Høydepunkter fremover

5 kommentarer:

  1. Å, for en fin oppdatering!
    Jeg gleder meg til høst og vinter nå, men helt enig at vinteren er for lang. Det holder liksom med desember, for da er det jul, utover det er det liksom meningsløst!
    Klem

    SvarSlett
  2. For en koselig oppdatering :) Dere har virkelig hatt en flott sommer man masse innhold!!! :D

    Desverre ser det ut til at jeg må jobbe den 16. oktober :( *snufs*

    Takk for mange fine kommentarer på bloggen min!! :) Du er så god!!

    SvarSlett
  3. Så flott oppdatering :)

    SvarSlett
  4. Heisann.

    Så utrolig koselig å lese å se tilbake på den lyse delen av dette året.
    Helt enig med deg vinteren er for lang...!

    Kan jeg spør om en ting til? Det er deg i bunad på 17 mai bildene? Hvilken kjole er dette?

    klemmer og ha en flott uke.

    SvarSlett
  5. Så moro det var det jeg hadde en anelse om.

    Jeg driver nemmelig å prøver å bestemme meg for om jeg ønsker meg kystdrakten eller åmlibunaden.
    Åmlibunaden er jeg egenlig ikke så veldig begeistret for, om jeg da ikke kan få bytta bryststykket med en annen farge..
    Men kystdrakten synes jeg er helt nydelig, men har ikke hatt den geden av å se den så ofte. Kunne jeg spør deg om å se den i hel figur? samme med lit detajler på kjolen? (om du ville ha sendt det på mail eller noe?)

    :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag