13.08.2010

Organdonasjon

I snart 1 år har jeg bært på et veldig verdifult lite grønt kort i lommeboken min. Et kort som sier at når jeg dør skal andre få ta over mine organer og kan leve vidre med de resten av sitt liv; jeg bærer et organdonasjonskort.

Det er så enkelt! Alt man trenger å gjøre er å hente et kort på legekontoret, apoteket eller i blodbanken skrive inn navn og fødselsnr og ha to signaturer på at dette er greit. Går også an å finne det på nett og skrive det ut på fotopapir. Man slipper å melde seg inn noen plasser, det holder med å ha det lille kortet i lommeboken Noe så lite kan gjøre noe veldig stort!

Grunnen til at jeg ville bli organdonor er enkel, om jeg eller Tuva skulle blitt syk og trengte nye organer for å overleve hadde vi blitt avhengig av andre mennesker som organer, hvorfor skal ikke jeg bidra også, kanskje jeg kan redde livet til et barn den dagen jeg blir syk og dør. Man vet aldri hva morgendagen bringer!

For mer informasjon kan du trykke her
Er du organdonor?


3 kommentarer:

  1. Jeg er organdonor og blodgiver.
    Jeg støtter også kreftforeningen, siden vi er inne på alvorlige saker og ting tenkte jeg at jeg måtte nevne det også ;)

    SvarSlett
  2. Har tenkt på det selv, men har ikke fått ut fingeren enda! :O

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag