17.08.2010

Høyere utdanning!?

De siste dagene har jeg virkelig tenkt på høyere utdanning, og evt starte til høsten, altså om et år. Men problemet er hva? Vet virkelig ikke hva jeg vil. Har tidligere tenkt på sykepleien, men for å ta vidre utdanning der igjen. Har tenkt på både jordmor og helsesøster også vært innom læreryrket innen Helse og sosial - hjelpepleien/helsefagarbeider, men ikke klart å bestemt meg. Er også veldig interessert i kosthold og kunne godt tenkt meg å visst enda mer og evt blitt rådgiver eller noe innen det.
Må vel også tenke over hvilke arbeidstider de forskjellige yrkene har og lønna spiller jo en liten rolle.
Hadde mange brosjyrer etter vidregåene over høyere utdanning som jeg var så lur å kaste for en stund tilbake, så nå sitter jeg å leser som en gal på nettet for å bli litt klokere.
Årslønn til forskjellige yrker finnes her
Tok også Interessetesten hos NAV og slik ble resultatet:

Aktuelle yrker etter testen:
Ernæringsfysiolog
Yrkesfaglærer
Kostholdskonsulent
Konditor
Allmennpraktiserende lege
Helsesøster
Sykepleier
Jordmor
Naturterapeut
Psykolog
Tannlege
Sosionom
Spesialpedagog
Advokat
Skuespiller
Politi

HVA SKAL DERE BLI?

4 kommentarer:

  1. Du som er så flink på kaker, burde ta konditor ;)

    SvarSlett
  2. Jeg skal bli stor :P

    Jeg har en Bachelorgrad i Engelsk og internasjonal markedskommunikasjon. I tillegg har jeg Engelsk grunnfag med utenlandsopphold på et engelsk universitet. Problemet er, JEG FINNER INGEN JOBB!!!

    Mitt råd, sjekk ut jobbmarkedet! *hehe*

    Men du hadde nok passt bra som konditor ja :)

    SvarSlett
  3. Det er ikke noe enkelt nei. Lytt til hjerte og hør med andre. Og bruk rådgivere :) Hadde planer selv om å studere videre nå, men fant etterhvert ut at nå ikke er helt rette tidspunkt. Så skyver det litt videre.
    Ønsker å studere barneværn når tiden er inne.
    Er nå barne og ungdomsarbeider. :)

    Klemmer og lykke til.

    SvarSlett
  4. Jeg aaaaner ikke hva jeg vil bli jeg :/
    Bruk tiden til å tenke og føle deg frem :)
    Og bruk rådgivere som Lady E sier.

    Du finner nok ut av det skal du se :) Good luck!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag