16.07.2010

Ikke helt som forventet

Klarer rett og slett ikke å sove akkurat nå!
 Mange mange tanker i hode surrer rundt og jeg klarer ikke å finne roen.
 Roten i dette er innslaget i Byavisa tror jeg. Ble kontaktet av Se &Hør i dag, noe som jeg overhodet ikke er interresert i og funnet ut at de har også kontaktet byavisa for å lage en sak om dette! Har ikke lyst at det skal bli mer oppstyr rundt historien siden selve intervjuet ble mye mer personlig enn jeg ville det skulle være. Et livredd det skal komme ut mer enn jeg har lyst til for slike media!

Har kontaktet byavisa og sagt jeg ikke er interessert i at de gir bort/selger bildene vidre, og håper de holder seg på min side. Skulle nok kanskje spurt om å fått lest igjennom intervjuet før de publiserte det , og skulle heller ikke tatt bilder av Tuva og meg sammen, men det er lett å være "etterpå-klok" får bare håpe at ting forblir som de er og ting får roet seg litt og at bildene forblir i Trondheim.

Slike ting burde jeg ja tenkt på tidligere, det vet jeg, og jeg forsto kanskje ikke hva dette innebar, men gjort er gjort! Hadde nok avtalt om rettigheter på forhånd hadde jeg visst det jeg vet i dag

Beklager at dette ble et veldig rotete innlegg, og mange kanskje jeg gjør saken mye større enn den er, men for meg er dette veldig reelt og personlig og jeg hate å miste kontrollen slik som jeg føler at jeg gjør i en slik sammenheng!

På en måte angrer jeg og på en annen måte er jeg glad for å vise førstegangsfødende at fødselen ikke alltid trenger å være timeslange og uutholdelige, men ut fra intervjuet virket det som jeg mener al ALLE er i stand til dette og at de er pingler de som trenger andre smertestillende, det er langt fra min holdning!!! Formuleringen i intervjuet ble vinkler slik føler jeg, så sikkert noen nybakte mødre som vil gi meg fingeren etter å ha lest saken.

Jeg hadde englevakt og skal love dere at hadde jeg hatt en pistol i huset jadde jeg garantert skutt av meg hode for å slippe riene!!

Håper bare folk forstår at dette er avisa sine ord utifra noe jeg har sagt, blandet med det som stod på foreldremanualen sine sider.

Dette ble ikke akkurat som forventet dere!

Hilsen søvnløs Stine :/

6 kommentarer:

  1. Huff snuppa...det ordne sæ vettu :) trur nok alle vet at media vrir å vende på alt som e =) ikke bekymre dæ,vi som kjenne dæ vet ka du mene å står for!!=) e stolt av dæ å du e ei utrolig flink mor!=) ikke bekymre dæ <3

    SvarSlett
  2. Va innpå å læst intervjue og syns d va bra æ Stine :) Du e tøff!! :) Og som Janne si, du e ei utrolig flink mor!!
    Kroppen takle d sjøl om den må, dæm hadd itj nå aijnna valg før i tia så ;) Vi e jo skapt for d her ;) hehe

    SvarSlett
  3. Forhåpentligvis vet de fleste at media vrir og vender på alt. Alle fødseler er forskjellige. Jeg hadde gledet meg sånn til å lese det intervjuet, men vi fikk ikke byavisa på døren denne gangen :( Utrolig kjipt. Leste bloggen din før mens du var gravid og leste det første innlegget etter Tuva kom. Men da skrev du bare at bloggen skulle bli lukket :( Det var ikke før jeg så bloggen din på foreldremanualen at jeg fant frem igjen :D

    SvarSlett
  4. Huff,trist at du føler det sånn nå :(
    De som kjenner deg,vet sannheten,og det er det viktigste. Ikke glem det :)
    Syns du er RÅTØFF som står frem med denne uvanlige fødselshistorien!

    Håper du føler deg litt bedre snart,ang denne saken.
    Enig med deg,Se og hør er grensen :p Hehe,den skjønner jeg!

    SvarSlett
  5. Huff, ikke morro når det blir sånn. Jeg ble kontaktet av noen aviser og kamille for å fortelle om det å være hjemmemamma. Tenkte lenge på det, og synes det høres morro ut.

    Men jeg er som deg at jeg vil ikke miste kontrollen. Og jeg vil ikke ha bilder av oss florerende over alt. Så jeg har takket nei alle gangene.

    Jeg reagerte litt på det de skrev ja, det virket som om du mente at alle kan føde sånn og uten smertestillene. Men jeg har "snakket" med deg såpass mye at jeg vet at du også vet om "farene" som kan komme under en fødsel.

    Håper du kommer deg ovenpå igjen, vennen.

    SvarSlett
  6. syntes du er kjempe tøff jeg :o)
    Og syntes historien din var kjempe bra...
    tror nok de fleste med vett i hode skjønner at du ikke ser ned på de som bruker smerte lindring ved fødsler :o)

    stå på og lykke til vidre :o)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag