24.06.2010

Disneyland Paris

Det har gått noen dager siden vi kom hjem fra Frankrike, og jeg sitter igjen med bare gode opplevelser.
Det hele startet rundt påsketider da min stesøster med familie, pappa og hans samboer hadde bestilt seg tur til Disneyland. Det kom bare som et forslag fra pappas samboer, Iren, om ikke vi også kunne bli med og ikke fortelle det til de andre, og slik ble det!
-
13.juni kl 04.00 vekte jeg Tuva og vi dro inn til flyplassen for å møte de andre i reisefølget.
 Det tok en stund før de registrerte at det var oss, og at vi skulle bli med, så det var gøy! Flyturen gikk supert både til og fra Frankrike!
 Hadde pakket ned masse ting til Tuva både av mat, leker og drikke, men det som fikk mest oppmerksomhet var det som allerede var inne i flyet: sikkerhetsbrosjyren, hodebeskytteren, selene og innpakningen til flymaten!

Hotellet vi bodde på var godt tilrettelagt for småbarnsfamiler. Fikk tildelt barnesenger og vannkoker til å ha på rommet og det lettet en del. 

Parkene i Disneyland var fulle av ting å se på!
 Selv med 3 dager der inne fikk vi enda ikke sett over alt! Mye gøy for både liten og stor. Tuva var mest opptatt av alle folkene rundt og disneyfigurene, mens jeg synes det var spennende å se alle bygningene og detaljene de hadde laget rundt i parken. Har absolutt lyst å tilbake når lillemor blir litt større og får mer utbytte av det.

Vi hadde en dag i Paris sentrum også der vi fikk sett Notre Dame, vært oppe i Eifeltårnet og sett Triumfbuen ved Champs Èlysèes. Fikk gjort mye på kort tid, og frister absolutt til gjentakelse. Er ikke noe problem å reise med småbarn. Alt som trengs er god planlegging så går det meste i boks!
Newport Bay Club, Paris
Disneyparken
På baksiden av slottet
Hakuna matata - restaurant

Walt Disney studiopark
Aqualand Paris
En tur til sentrum

Notre Dame

Utsikten halvveis opp i Eifeltårnet
Helt til topps



Triumfbuen

Avskjed med Mikke og resten av gjengen i Eurodisney


5 kommentarer:

  1. Så ut som en heeerlig tur! :)
    Jeg å vil til Disneyland,hihi

    SvarSlett
  2. Ja, det anbefales på det sterkerste =)

    SvarSlett
  3. Så godt å komme seg litt ut på tur:)
    Flyreisen går som regel greit, bare man har med seg litt stæsj til de minste... Selv om dagen kan bli noe merkelig når man vekker de midt på natta:)
    Paris er absolutt en by jeg kunne tenke meg å se. Men tror jeg kunne tenkt meg på kjærstetur, uten barn:)
    Ha en flott helg:)

    SvarSlett
  4. Ser ut som dere har hatt en flott tur :) Har SÅ lyst til å dra til Paris!!!

    SvarSlett
  5. Drømmen om Disney land ble bare enda større nå..

    *sukk*

    Om noen år når D er litt eldre så må vi jo få til en tur :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag