20.05.2010

Motivasjon til trening

Virker som mange har droppet ut av "30 days shred" og er generelt lite motivert til å trene.
Har også de siste dagene følt mest for å droppe treningen, ligge på sofaen eller gå meg en tur som ersatter for å ikke hoppe og sprette rundt i stua med det samme treningsprogrammet for 8.dag på rad.
Det blir faktisk litt kjedelig i lengden, og når man vet at man får kjørt seg så hardt at man kjenner musklene svi og blodsmaken i munnen har man mest lyst å droppe hele greia!
MEN, jeg har ikke tenkt å gi meg og vil med dette prøve å motivere andre til å fortsette/fullføre treningen fram mot sommeren også!

I går kveld hadde jeg drøyd ut med treningen til det lengste! Klokka var faktisk 5 på 12 i natt før jeg endelig bestemte meg for å fullføre dagens økt. Satt å vurderte å ta dobbel økt dagen etter bare for å slippe den kvelden, tenkte også at det ikke er så farlig å droppe en dag, men fikk tatt meg sammen og fullførte dagens treningsøkt! Det er jeg glad for i dag, men har enda ikke trena i dag, og frykter det blir som i går!
Jeg har stor tro på å gjennomføre dette! Jeg MÅ!

Har i mange år hatt i bakhodet det å gå ned noen kg, stramme opp litt og rett og slett bli mer fornøyd med meg selv. Det er min største motivasjon, men tar meg i å utsette ting, tenke at det ordner seg på sikt - men det gjør ikke det! Det har nok heller motsatt virkning! Tenker som så, at de ekstra kiloene jeg har i dag har kommet på over tid, og dermed bruke like lang tid - om ikke lengre- til å taes av igjen. Noen supermodell blir jeg nok aldri ( det er heller ikke et mål for meg) men oppstramming og litt vekttap hadde ikke vært å forrakte.

Men for å klare dette må det til en del endringer. Har tidligere justert kostholdet, og nå når jeg begynte å trene mer så har kostholdet blitt mer usunt! Så nå er det skjerpings på begge områder. Skal jeg oppnå det jeg vil må jeg ha et sunt kosthold, med lite karbohydrater (stivelse og sukker) og trene regelmessig.
Synes dette er en kjempevanskelig tema, og vanskelig å gjøre alle endringene, men vil jeg ha resultater så MÅ jeg faktisk jobbe for å få det også! Det er ikke lett, men på sikt skal jeg klare det!
Slike resultater er IKKE gratis! Man må kjempe hardt

Hva er din motivasjon til å stramme opp eller gå ned i vekt?
Les også Fitnessbloggeren Robert Eilertsens motivasjonstips her, eller besøk Fitnessbloggen.no

5 kommentarer:

  1. Stå på, tøffa! Dette greier du :) Som du vet, så har jeg og i mange år slitt med noen kilo overvekt som bare har økt med årene. Og det koster å kvitte seg med dem. Må si jeg misunner litt stå-på-viljen din, men unner deg det så absolutt!:) You go girl!!! ;D

    SvarSlett
  2. Hei!!

    Ja, STÅ PÅ FLINKA!

    Jeg tar fortsatt mageøvelser hver dag, men en liten pause pga ankel og hånd.. Utrolig kjedelig.
    Jeg tror kroppen min gikk i SJOKK da jeg satte igang med 30 days shred.. Hehehe

    MEN; jeg har faktisk gått ned 5 kilo siden 19 april og det pga kostholder, så her går det i strenge måltider altså :-)

    SvarSlett
  3. Ikke gi deg nå, Stine! Du er kjempeflink! Det beste er å ta det så tidlig på dagen som mulig syns jeg. Da er man ferdig med det, og rekker ikke å "grue" seg til å sette igang :)

    SvarSlett
  4. Du e kjempeflink søta!! <3 stå på!!du e motivasjon for mæ t æ e ferdig med svangerskap å kan bynn å gå ned i vekt igjen :D fortsett sånn!det gir resultater HOTTIE ;)

    SvarSlett
  5. Ååå...så flink du er, jeg er bare flink av og til å når jeg leste dette innlegget nå ble jeg veldig motivert. Jeg har rockering og pilates som jeg brude trene. "30 days shred" eller andre treningsprogramer blir alt for tunge for meg med mitt bekken. Så jeg må holde meg til det jeg vet jeg klarer. Men nå ble jeg motivert....tror jeg må tørke støv av rockeringen min igjen og finne frem pilates dvd´n min :))

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag