22.04.2010

Dette med blogging er så utrolig vanskelig

Har den siste tiden vært helt tom for ideer, og ikke funnet nok inspirasjon til å lage nye innlegg. Vil jo vise dere så mye, men tenker at alt ikke er så spennende for de som ikke kjenner oss, eller er sammen med oss daglig. Må ærlig innrømme at innlegg av typen dagbok ikke interesserer meg så veldig å lese om. Oppramsing av dagens gjøremål, hva som skjedde klokken da, og da, og hvem som sa hva til den og den personen finner jeg lite interessant.

Med Tuva skjer det så mye med om dagen. Kunne lagt ut bilder, videoer og alt som den stolte mammaen hun får meg til å være, men griper meg hardt i nakken og tenker at det er en person det angår, det er ikke meg! Ville jeg satt pris på om slike ting lå ut om meg fra jeg var under året? -svaret er nei, så blir begrenset med det.
Akkurat med dette sliter jeg litt!

Vil jo ikke at dette skal bli en mammablogg, men en blogg om mitt liv, og livet som mamma! Ikke om Tuva! Men det blir fort sånn! Er så redd for å krenke henne på noe vis! Hva vil hun synes om dette om noen år, hvilke tanker har hun rundt dette?  Som gravid var det så mye greiere! Da handlet det om meg og magen! Nå er det et nytt levende lite menneske jeg også blander inn!

Føler meg av og til slem for å skrive enkelte ting som skjer i forhold til utvikling og alt det der, men prøver å være forsiktig med bilder. Vil ikke blotte henne for hele verden! Hun er jo så sårbar og avhengig av at jeg tar de rette avgjørelsene for henne! Fremtiden hennes ligger i  mine hender, og jeg er spent/redd på hva en blogg kan føre til (for å sette det litt på spissen)
Derfor har det den siste tiden blitt lite fra min side.
Må rett og slett finne ut hva jeg vil med denne bloggen!

Jeg er en veldig "skrivende" person, om man kan si det!
Skrev dagbok i mange år, og skrev mange sider gjennom årene på skolen! Liker å formulere meg via tekst, og derfor har bloggen blitt flittig brukt. Glemmer kanskje noen ganger at det er en åpen side på Internett der hvem som helst kan inn å lese! Skremmer meg også at personer jeg ikke vil skal lese, kan komme inn uten problemer og lese om oppturer og nedturer som skjer i vårt liv. Derfor setter jeg pris på om de som er innom kan legge igjen et tegn! Dette er deler av mitt liv, mine tanker og ting som skjer rundt meg du kan lese om, så hadde vært fint om man kunne fått noe tilbake også! Dette gjelder de som ikke har egen blogg såklart!
Sitter her litt tankefull nå, og vil egentlig ikke noe spesielt med dette innlegget heller, bare lufte noen tanker
Tuva: mamma elsker deg♥

Har skrevet innlegg tidligere om forhåndsregler med mammabloggere og hvilke blogger jeg synes er verdt å lese!

Håper at flere av mine lesere vil melde seg inn i facebookgruppa til denne bloggen også! Synes det er en fin måte å ha litt oversikt på!

7 kommentarer:

  1. æ like bloggen din æ stine! og sjøl om æ syns det e arti å læs og sjå på bildan om Tuva så skjønne æ godt ka du mene, æ tru du gjør et lurt valg;)
    har urtan dine blitt spisbar no forresten? æ kjøpt nånn uka etter dæ å dæm har jo tatt av helt, arti:D

    SvarSlett
  2. Takk Tonje =)
    Ja, det er et dillemma! Man er samtidlig verdens stolteste, vil skryte og vise frem, men samtidig passe godt på så ingenting skjer med de små!

    Urtene er på god vei! Sodd mer også, så det spirer godt i vinduskarmen =) Det går mot vår!
    Takk for tilbakemeldig også! Det setter jeg stor pris på =)

    SvarSlett
  3. Skjønner veldig godt hva du mener :) Jeg synes du skal skrive en mammablogg, om det å være mamma, tips og råp som du synes det er verdt å komme med og som du synes det er verdt å lese om!

    Skjønner godt du ikke vil legge ut bilder av Tuva men du kan f. eks ta bilder som ikke ansiktet hennes vises, f. eks av ryggen hennes og slike ting.

    Har ei venninne som blogger og har samme mening som deg, vil ikke legge ut bilder. Hun legger f. eks ut bilder når de er på trilletur, bilde av vognen uten at ansiktet vises veldig. Her ser du et eksempel hvordan hun gjør det: http://livetslysesider.blogspot.com/2010/02/sol-og-sommer-i-januar.html

    Skriv ut utstyr, mat, leker ja... Slike ting :) Ellers liker jeg godt å lese om hus og hjem - så det går an å blogge om :)

    SvarSlett
  4. Takk for inspirasjon Rebekka!
    Setter pris på at du kommer med konkrete eksempler! Har tenkt å vise noen detaljer i hjemmet, men ikke blitt noe med meg enda :P

    Ja, det går an å ikke vise ansikt =) Trooor egentlig det bare er en periode jeg er inn i akkurat nå, men satser på at blogglysten kommer tilbake for fullt!

    SvarSlett
  5. Åååh, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Som om jeg sku' skrevet det sjøl faktisk. Men, jeg er ikke like flink som deg til deg på det her med personvern ovenfor Trym. Syns jeg har blitt mye flinkere da :p

    Uansett; så liker jeg bloggen din kjempegodt, Stine! Bloggelysten kommer og går, vettu.. vi må fortsatt holde på til vi sitter på gamlehjem, ikke sant? ;)

    SvarSlett
  6. Hei Stine :-)

    Jeg også liker bloggen din som den er, når det er sagt.. Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har ofte sånn, men det kommer i perioder! Det gjør det kanskje med deg også?

    Når det gjelder dette med personvern så er jeg helt enig. Jeg skriver mye om barna mine, kanskje litt for mye, men bilder føler jeg meg veldig flink.

    Håper du finner ut av hva du vil med bloggen din, jeg er fast leser uansett!!

    ps. du kan jo skrive mer om dietten din? Mat, trening og bilder av det hele kanskje?

    KLEM :-)

    SvarSlett
  7. Jeg skjønner veldig godt hva du mener, Stine! De små er jo de viktigste vi har og vi vil jo beskytte de alt det går an! Merker jeg blir så i tvil om hvordan blogg jeg skal ha når jeg leser slike innlegg.. Men hvis jeg ikke blogger om W og hverdagen, da kan jeg like godt slutte å blogge. Jeg blogger jo for at familie og venner skal få fulgt med litt på oss!

    Jeg syns bloggen din er bra slik den er jeg:) Men er jo ikke noe problem å legge ut bilder som gjemmer ansiktet hennes og slikt! Merker jeg har blitt litt slapp i det siste når det kommer til det å merke bildene...:p

    Æsj, du setter meg i tenkeboksen med de kloke innleggene dine! Kanskje jeg bare skal slutte å blogge..?!

    God natt:)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag