02.03.2010

Hva gjør en blogg verd å lese?

Jeg har tenkt mange ganger hva som gjør en blogg verd å lese, men et svar er vanskelig å finne. Er det å lese om alle de "perfekte" livene som de som ligger på toppen på blogg.no eller blogger der folk driter seg rett ut? Mote, glamour, tenåringsgraviditeter, homofili på hyppige cafebesøk og sponsorer opp til ørene er noe av det som ligger på topplisten! Er det det vi vil ha??

Selv foretrekker jeg disse hverdagsbloggene. Varierende innhold, ærlige historier og mange bra bilder. I min tid her på blogspot har jeg blitt kjent med mange mammaer. Synes leselisten min er full av nydelige blogger og søte historier. Har sett mange fler blogger enn de som er på leselista, men det er liksom disse jeg har "falt" litt for da.

I den "anledning" vil jeg trekke ut mine favorittblogger og si hvorfor jeg liker akkurat denne bloggen.
Starter med deg siden du var den første jeg begynte å følge. Rebekka har en nydelig blogg med et bredt innhold der man kan lese om hverdagen som mamma, kone, strikkeprosjekter, få nyttige tips og oppskrifter og i det hele tatt en veldig variert blogg spekket med nydelige bilder. Jeg har fått inntrykk av at Rebekka er ei utrolig jordnær jente som er der for de som trenger det. Har alltid en hånd og strekke ut til andre og en utrolig god mor for Thea Emilie♥
http://www.frumaela.com/


Herlige og ærlige innlegg fra Lykkemammaen. Marlen er mamma til Maja og Jenny♥ og blogger om deres hverdag. Dette er også en herlig blogg jeg ser innom hver dag. Begynte å følge bloggen til Marlen da hun gikk gravid med lille Jenny. Ler godt i enkelte av hennes innlegg ja! En god posjon humor og mange herlige historier fra Maja. Nydelige interiørinnlegg dukker også stadig opp, og tar jeg ikke feil tror jeg Marlen er en smule opptatt av Green Gate. Herlig blogg og følge. Reflektert og god mamma for sine søte små
http://www.lykkemamma.com/

 Veronika er mammaen til Martine♥. Kom over bloggen hennes via Rebekka sin om jeg ikke tar helt feil og har lest den hver dag siden. Denne jenta har 3 blogger som hun ivrig oppdaterer, og jeg leser så klart alle tre. Den åpne bloggen skriver hun mye om livet som mamma for Martine og deres hverdag. De andre to er en bryllupsblogg (hun skal nemlig gifte seg til sommeren) og en slankis-blogg. Må virkelig si at dette er ei jente med guts! Og mitt store forbilde når det kommer til å spise riktig. Virker utrolig blid og positiv denne jenta her.



Skjønne Linn har datteren Kajsa♥ på 4 år. Har ikke fulgt bloggen så veldig lenge, men nok til at jeg liker den veldig godt. Linn skriver om hverdagen, arbeidslivet og nye innkjøp. Hun er også veldig flink med bilder, er med i fotokonkurranser og preger bloggen med skjønne bilder; både naturbilder og av Kajsa. Liker også denne bloggen godt fordi den er variert i innhold. Godt skrevet og med egne bilder. Virker som ei superhyggelig dame med nok stå-på vilje =)

Jorid har bloggen Noe på hjertet♥ som jeg må innom hver dag. I januar ble hun mamma til lille Thea Marie der halve (om ikke hele) bloggverden fulgte ivrig med de dagene de var på sykehuset i forkant. Bloggen handler om mammarollen og interiør. Jorid er veldig flink med bilder noe som gjør bloggen hennes veldig levende og inspirerende. Var denne dama som hjalp meg med å lage 3 kolonner på min blogg. Hun har også opprettet en egen blogg-hjelp blogg med tips og triks de aller fleste får til. En skjønn og ærlig blogg dette også!


Felles for de alle er at de er fantastiske mødre og personer. De er ærlige og omsorgsfulle, snille og inspirerende damer. Jeg er så glad at jeg får ta del i deres hverdag. Må si dere har inspirerende blogger og skjønne små barn! Det har vært veldig koselig å bli "kjent" med dere og håper det kommer fler søte, gøyale og artie innlegg i tiden fremover også! Stå på damer!

Gjelder også de bloggene jeg ikke har nevnt her. Kunne tatt sin tid om jeg skulle skrive litt om alle, men dette er mine topp 10! Ta en titt, så skjønner dere fort hvorfor

11 kommentarer:

  1. Følger de fleste av disse supre mammabloggene selv :)
    Tusen hjertlig takk for at jeg ble nevnt,skikkelig moro å høre at du setter pris på bloggingen min!

    Liker bloggen din utrolig godt også,følger med hvert eneste innlegg ;)

    SvarSlett
  2. Stiine, så god du er!
    Tuusen takk for så koselige ord :-)

    SvarSlett
  3. Helt enig! Men det er jo alle fjortisene rundt om i landet som er desperate etter å se hva de skal ha på seg den dagen ol.
    Liker mye bedre disse hverdagsbloggene, særlig mammabloggene, som forkuserer litt mer på virkeligheten.

    SvarSlett
  4. ÅÅh, søte, søte Stine :D tusen takk for så fine ord! Trakk på smilebåndet nå, selv om jeg er en kald fisk :p Du veit jeg liker bloggen din godt også ;) klem til deg :)

    SvarSlett
  5. Awww, så koselig omtale. Tusen takk, shnuppa.

    SvarSlett
  6. Therese ❤Stolte mamman til Adrian og Tomine❤2/3/10 21:20

    Supert innlegg, har allerede bookmarket flere av bloggene du tipset om :-))

    SvarSlett
  7. Kan jeg forresten legge ut det du har skrivi om bloggen min på bloggen min? Hehe, rar setning

    SvarSlett
  8. Ååh, tusen takk Stine for den flotte omtalen! :-)
    <3

    Klem

    SvarSlett
  9. Oi, tusen takk!! Det var flott skrevet Stine!

    Enig med deg om at hverdagslige og ærlige bloger er best :)

    SvarSlett
  10. Så utrolig koselig, Stine<3 Ble litt rørt jeg! At noen setter pris på den lille bloggen min liksom:p

    Blitt så glad i Stine-bloggen jeg<3
    Klem

    SvarSlett
  11. Du er vell god du Stine! Mange gode ord her. Og jeg tror vi alle sender dem rett tilbake til deg!:) Bloggen din er flott, spennede og ærlig! DET liker vi <3

    takk for gode ord. DET varmet <3

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag