19.02.2010

Et kapittel avsluttes, et nytt begynner

Tenk at det er gått 8 mnd siden jeg startet permisjonen min, og i dag er altså siste dagen. Vi har akkurat kommet hjem fra babysang i kirka og skal bare kose oss og nyte dagen.
. Er veldig blandede følelser rundt det å starte å jobbe igjen. 
Gru/gleder meg!
.
Det jeg gleder meg til er å få den rutinen vi kommer til å ha i mange mange år fremover, blir godt å komme inn i alle produktene i helsekosten, lære mer ved kursing, treffe nye mennesker og få litt mer alenetid
.
Jeg gruer meg til å være så mye borte fra Tuva. Gruer meg til å ikke være sammen med henne hele tiden, og dårlig samvittighet for det. Redd at jeg ikke er der når hun tar sitt første skritt eller første gang hun sier mamma. Jeg vil være den som sender stolt ut meldingen til alle andre, og ikke den som får en slik melding.

I løpet av permisjonen har jeg..
Mye har skjedd på "kort" tid, og hele tilværelsen er snudd på hodet. Man blir en helt annen person etter man har blitt foreldre, og man vokser mye på kort tid. Ting som betydde mye før har ikke samme verdi i dag, og det jeg tidligere så på som kjedelig, kan jeg i dag sette enorm pris på!
Skal fortsette å nyte hver dag sammen med min lille øyesten. Ta godt vare på småbarnstiden og skape minner for resten av livet. Så nå er det vell bare å ønske den nye hverdagen velkommen.
Går imot den med et åpent sinn

Håper dere får en fantastisk helg

6 kommentarer:

  1. Skjønner du syns det er litt leit at permisjonen er over. Vil jo kose seg mest mulig med de små hjemme :)

    Er nok en "vanesak". Etter en stund er dette blitt hverdagen deres,og er helt vanlig :) Blir nok deilig for deg å komme litt tilbake i jobb også tenker jeg ;)

    SvarSlett
  2. Ja, er nok litt trist, men du kommer jo til å se masse til henne for det. Du skal jo ikke jobbe 100%engang, så det går sikkert kjempefint. Hun kommer jo sikkert til å bruke mye tid på å sove mens du jobber uansett :)
    Deilig å få litt rutiner igjen også :)
    På tide at pappan får kjørt seg litt :P
    Ha en fortsatt fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg tenkte på deg, så skrev Stine. Haha. Mente Eline. Huff.

    SvarSlett
  4. Hei Stine!

    Så bra at du møter den nye hverdagen med ett åpent sinn! Det er viktig!
    Sånn jeg opplevde det med Maya var at de første 2 mnd var veldig vanskelige, så går det seg til.
    Jeg var livredd for ikke å få nok tid, men man får faktisk tid, selvfølgelig ikke som før men det blir bra, annerledes bra ;-)

    Ønsker deg en kjempe fin helg! Klem Marlen

    SvarSlett
  5. Skjønner det er sårt å måtte hoppe ut i jobb nå men som de andre skriver så går det seg nok til fort. Jeg begynte ikke jobbe før minsten var 1,5 år, men da hadde jeg gått rett fra skole til å bli mamma så hadde aldri vært i arbeidslivet før. Det blir nok sikkert litt godt også, og det går seg nok fort til :) Masse lykke til <3

    SvarSlett
  6. Takk for alle gode ord dere=)
    Grua meg veldig mye for en stund tilbake, men ble mer fortrolig med det jo nærmere jeg kom.

    Står på jobb nå, og det kjennes veldig greit ut. Er godt å savne henne litt også! Dette blir jo den nye hverdagen. Det blir fint

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag