29.01.2010

Hjemmelaget babymat

På dagsplanen i går var det barnemat som stod øverst på lista.
Hadde kjøpt inn kålrot, brokkoli, gulrot, pastinakk potet og svinekjøtt til å begynne med. Fikk mosa alt hver for seg med kjøkkenmaskinen, men i og med at jeg ikke hadde noen isbitformer for hånden ble alt frosset i glass. Senere tenker jeg å fryse i isbitbrett slik at det blir små porsjoner av hver enkelt ting, så man kan tine for hver dag og alikevell velge variert.

 Sausen laget jeg av usaltet smør, hvetemel og kraften fra kjøttet. Krydret med persille og laurbærblad.
Måtte selvfølgelig smake også!
Var heller litt skeptisk til brokkoli og kål, men jeg tror det kommer seg. Hun har iallefall fått sansen for gulrot! Spiser den tilogmed rå (raspet på råkostjern)
Gleder meg til å eksperimentere litt mer.
Har dere laget barnemat selv?

6 kommentarer:

  1. Wow! Kokken Stine :) Æ bynt å lag mat sjøl. Men æ kokt bærre potet og gulrot og mosa d me litt av vannet æ kokt d i og litt leverpostei. Men.. Så bei æ lat og sånt.. Så nu e d glassmat! Favorittmatn hannes e Hipp sine glass! Lykke t me matn :)

    SvarSlett
  2. Har ikke laget noe enda, men har tenkt å begynne å lage nå som Thea skal starte med middagsmat! :)

    SvarSlett
  3. Tok ikke all verdens tid, så vet man AKKURAT hva som er i glassene =) Det er jo en fordel ;)

    Tuva har akkurat begynt med middag, så da tenkte jeg at det er like greit å venne de på hjemmelaget med en gang, selv om vi tyr til glass av og til også =)

    SvarSlett
  4. Åh, så flink du er! Ble inspirert, gleder meg til å begynne å lage barnemat til tuppa her :-)

    SvarSlett
  5. Åh, så flink du er! Ble inspirert, gleder meg til å begynne å lage barnemat til tuppa her :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag