21.11.2009

Treningsøkt som er gøy

Har vurdert å kjøpe meg meldlemsskap på 3T når snuppa ble litt større, men så fikk jeg prøve denne formen for trening. Vet jo med meg selv at det er treningstimene på 3T som er mest aktuelle, men dette er det morsomste jeg har vært med på! I tillegg sparer jeg både tid og penger ved å trene hjemme.

 Zumba ble "oppfunnet" av colombianeren Alberto "beto" Perez i midten av 1990-tallet med inspirasjon både fra salsa, samba og merengue. En fin blanding mellom dans og aerobic. Har "danset" i 3 dager nå, og det er bare gøy! Er sant som de sier; man merker ikke at man trener en gang! Men det får virkelig i gang blodpumpa og er en fin treningsøkt som passer for Noen av dere som har prøvd Zumba?

8 kommentarer:

  1. Jeg HATER den zumbareklama som går HELE tida om morra'n på tv3 og viasat 4! Hehehe! Har kanskje noe med at de har supertrente mager mens jeg fortsatt er litt brøddeig etter fødsel :p Men, sjølve treninga virker jo ålreit :) si ifra hvis du også får supertrent mage!! For da skal jeg også begynne med det! ;)

    SvarSlett
  2. Jeg også har tenkt veldig på å kjøpe meg zumba-fitness. Som Siri sier er jeg også dritt lei den reklama og alle de veltrente kroppene :P Men funker det er det jo verd et forsøk :) Kanksje jeg skal ønske meg zumba til jul :D Så viss jeg danser hver dag pluss rocke med rockeringen min som støver ned, blir det vel bra får jeg håpe ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har zumba! (og medlemskap på 3t som koster MYYYYE og som jeg ikke alltid rekker pga Isak) Men skal jeg liksom stå med zumba alene i stua? Hm? Ser jo artig og effektivt ut da!

    SvarSlett
  4. Jeg har oxo Zumba. Helt okey,men gikk lei etter en uke.

    SvarSlett
  5. De kunne godt spart seg reklamen på tv ja, synes jeg også, men det er faktisk gøy! Jeg står hjemme i stua ja (riktignok bak lukkede gardiner) så ingen ser :P hehe! Tror man blir lei om man gjentar det samme HELE tiden,så kjekt med variasjon. De har jo den standard 20 min trimmen, men har også LIVE video, cardiotrening så får bare variere litt. Håper motivasjonen henger i lenge denne gangen !

    SvarSlett
  6. Jeg har gått på sambakurs, sluttet etter 2-3 timer.. Eier ikke koordinasjon! Og så blir jeg irritert når jeg ikke får til.. hehe:)Liker best å få trim ved å gå turer, men det er jo ikke like koselig midt på vinteren.

    SvarSlett
  7. Synes det høres spennende ut :) Har litt lyst til å prøve det selv. Har medlemskap på treningssenter, men blir så vanskelig når jeg aldri får noen til å passe mini!

    SvarSlett
  8. Klabber mye her også, greit å trene når ingen ser:p

    Slipper å tenke på barnevakt når man trener hjemme iallefall, så det er mange fordeler

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag