24.10.2009

Denne svineinfluensaen

Ser det er utrolig mange som lurer på om de skal ta vaksina for tiden.
Personlig kommer jeg ALDRI til å ta den på verken meg selv eller på lillemor, rett og slett fordi den er alt for fersk og man vet ikke hvilke skader den kan gjøre på lang sikt.
Dessuten mener jeg media blåser det utrolig mye opp for å skremme!

Gjorde litt research og fant dette:
  • Nærmere 5000 har dødd av svineinfluensa på verdensbasis siden den kom i april 2009
  • 2500 nordmenn dør av røyking årlig
  • 36 000 mennesker dør av VANLIG influensa årlig
  • 3,8 millioner mennesker dør av diabetes og diabetesliknende sykdommer årlig
  • I bygg- og anleggsbransjen er det ca 50 dødsfall årlig, 9 dødsfall blandt bonder, mens det er ca 63 yrkesrelaterte dødsfall blandt jordbruk og skogbruk
Jeg stoler rett og slett ikke på en vaksine som er framstilt over så kort tid! Og når man ser på de tallene over, er jeg ikke særlig bekymret. Folk bør heller stumpe røyken og kutte ut godteriet i hverdagen før løper til nærmeste legekontor for å sprøyte inn litt av viruset i kroppen om man er redd for å dø. En vaksine er uansett aldri 100 % sikker... Kjenner også ei som var med på testing av en vaksine for hjernehinnebetennelse for noen år siden. Det endte opp med at hun ble lam, og kommer til å være avhengig av krykker mer eller mindre resten av livet! Jeg kommer ikke til å gamble med helsa vår slik! Det er iallefall mitt synspunkt på denne saken!
God søndag ;)

6 kommentarer:

  1. Enig! Og mediene er ikke alltid like flink til å få fram at de som dør av svineinfluensa oftest er de som er spesielt utsatt og har andre lidelser ved siden av..

    SvarSlett
  2. enig jeg også! men så tar jeg aldri sprøyter frivillig uansett, for jeg hater nåler!! :p

    SvarSlett
  3. Enig.Vi skal heller ikke ta den!
    Pga alle senskadene man kan få.
    Alt for lite forsket på....

    SvarSlett
  4. Godt at det er flere som er kritiske til den!

    SvarSlett
  5. Akkurat det samme tenkte jeg!
    Anine er(heldigvis) for liten til å ta den, men jeg tok den idag, etter mye om og men..

    Det er kun fordi jeg er i risikogruppa og har sett en vennine av meg bli lagt i kunstig koma pga voldsomme pusteproblemer.
    Blir redd når det er så tett innpå!

    SvarSlett
  6. Ja, man kan fort bli skremt da ja! Er heldigvis et individuelt valg så man må finne ut hva som er best for en selv

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag