21.09.2009

Bilderas fra helgen!

Helgen var hele gjengen samlet for dugnadshelg på Fjellvær.
Det var først og fremst taket på brygga vår som skulle skiftes, samt stable litt ved og sende klær til Estland. Mitt søskenbarn Mathias ble 2 år på lørdag så det måtte også feires.
Her kommer bilder fra helgen vår:
Min lillebror og meg

Restaurering av bryggetaket

Tuvakos med min mormor

Min første festkake - til Mathias sin 2 årsdag

 Nå skal Tuva få sove og jeg skal lese hva dere har gjort de siste dagene :)
Må også gratulere Heidi og Espen med lille Thea som ble født i går!
Endelig kom hun ♥ 

4 kommentarer:

  1. Å så koselig.

    Hvordan lage slikt topp av marsmellows? Spent på å se kaka du leger til dåpen :)

    Å masse fine klærhu har fått :) Moro med gaver :)

    klem

    SvarSlett
  2. Smelter marshmellows med vann, så tilsetter litt matfett som smelter i marshmellowmassen og til slutt tilsetter man melis og farge om man vil :) Veldig enkelt og god "deig" å jobbe med :) Veldig kjekt med varmere og større klær nå som høsten har meldt sin ankomst:)

    SvarSlett
  3. Hei supert! Har du en nøyaktig oppskrift, er så klønete på kjøkkenet, og trenger ting konkret ;)

    SvarSlett
  4. Så klart ;) ta 200 g marshmellows (nesten en hel pose) tilsett 2 ss vann. Ta dette i en plastikkbolle og i mikrobølgeovn til marshmellowsen har smeltet/hevet til dobbel størrelse. Ta i 2 ss Flott matfett og rør rundt til det har smeltet. Til slutt rører man i 500 g melis. Litt av gangen til man får en marsipanliknende konsistens. Selve kaken var en sjokoladekake med sjokoladesmør krem inni og på toppen for å få marshmellowfoundanten til å feste seg. Lykke til :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag