13.09.2009

Brownies med bringebær

Da var nok en helg snart forbi, og vi har kosa oss masse!
Fredag ble bare rolig familiekveld hjemme i stua med tente lys og tv-underholdning. Fikk med meg både X-factor og Senkveld. Tuva fikk kveldsbadet sitt og var stort sett bare blid og fornøyd. Hun sov fra 12-07.30 denne natten også! Så godt å få så mange timer sammenhengende søvn. Da var hun lys våken, men det var ikke mor. Fikk besøk av Tuvas blivende fadder, mitt søskenbarn Synne, og min tante Lise på dagen. Tuva fikk et par nydelige tøfler i saueskinn og en bamse av babyheffalompen! Den falt i smak med en gang, så den og Tuva har allerede blitt gode venner.

Oppskriften:
100g smeltet melange
3 dl sukker
bittelitt salt
2 ts vaniljesukker
3 ss kakao
2 egg
1,5 dl hvetemel

Smelt smøret i en gryte og bland i sukker, salt, vaniljesukker og kakao. Rør godt. Tilsett ett egg av gangen og ta til slutt i hvetemelet. Super enkel oppskrift og nesten ikke oppvask i det hele tatt! Stekes midt i ovnen på 150 grader i ca 40 min

3 kommentarer:

  1. Aww, så skjønn Tuva er :) Deilig å få sove litt. Her er det litesøvn om dagen:( Her er det tenner på vei ut, og ikke bare en men 4 på en gang :)

    SvarSlett
  2. fikk sååå lyst på brownies no ;)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så stor lillejenta har blitt :-D Tiden flyr avsted må jeg si!!
    Ja, tallerkenhylle kan brukes til så mye, så jeg ble kjempefornøyd med å få den på rommet til lillemor!

    Ha en fin kveld Stine!
    Klem J

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag