01.09.2009

6 ukers kontrollen

Da har vi akkurat kommet hjem fra 6 ukers kontrollen!
Alt stod bra til og hun ligger ca på gjennomsnittet på vekstkurven.
Helsesøstra synes hun virket som en veldig våken og fornøyd baby og sa det vistes at vi lekte masse med henne, for hun var godt stimulert (sier sikkert det til de fleste)
Så mammaen er fornøyd!

Legen anbefalte meg å prøve kortison (!!!) salve i kinnene hennes pga barneeksemet, men ikke F*** om det skal på huden til lillemor! dro heller på helsekosten å fikk tak i en fet krem! Hun er ikke sår, bare veldig tørr, og har allerede i de siste dagene blitt bedre, så kortison blir evt siste utvei!


Snakket også med helsesøster ang vaksinering, for jeg vil vente/evt ikke vaksinere henne, så blir vell en diskusjon der tror jeg! Trodde det var frivillig jeg (er vell det forsåvidt også) men de får det til å høres ut som barna ikke overlever uten vaksiner! Så skal tenke meg litt mer om, men vil ikke gi henne den første vaksina allerede ved 3 mnd alder!!!
Har/skal alle dere vaksinere barna deres?

3 kommentarer:

  1. hvorfor vil du ikke vaksinere lille tuva da...???
    Amelia er vaksinert og det skal mathea bli også, de første sprøytene får hun allerede til fredag...:o)
    tenk deg hvor syk hun kommer til å bli hvis hun får noen av de sykdommene hun kan bli vaksinert mot, og hvor dårlig samvittighet du kommer til å få da...:o( veit det er liten sjangs for at hun får de men det KAN skje...så det er jo en grunn til at de får de vaksinene tenker jeg...:o)
    men det er jo valgfritt som du sier....:o)

    SvarSlett
  2. Er mange grunner til det egentlig:) Har ikke lyst å sprøyte inn slike stoffer i den lille kroppen, for om man blir syk (vaksinert eller ikke) skjer akkurat det samme da! Kan legge ved en link fra klikk også. Står veldig greit forklart der også :
    http://www.klikk.no/foreldre/baby/article259032.ece

    SvarSlett
  3. Jeg skal vaksinere, er jo ikke uten grunn at de ønsker våre små barn skal bli vaksinert! :-) Men selvfølgelig opp til hver enkelt, men de hadde ikke gjort det om det hadde vært skadelig for babyen!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag