05.06.2009

4 uker igjen av svangerskapet

31 dager igjen til termin nå da:)
Helt rart å tenke på. Så har vi det slik her i Trondheim at man i stor grad bestemmer selv i forhold til igangsettelse. Det vil si at man kan velge å bli satt i gang om man går en uke på overtid. Så innen 5 uker har jeg nok jenta på utsiden av magen.
Gleder meg noe enormt nå.
Snuppa denne uken
Hun er ca 2700g og en lengde på 44 cm
Fettlagret utgjør ca 15% av vekten hennes, men huden er fortsatt lyserosa, noe som skyldes at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Fettlagret vil etter fødsel være med å regulere kroppstemperaturen hennes. Livmoren er også på sitt høyeste nå før hodet hennes fester seg i bekkenet, noe som fører til at livmoren presser brystkassen oppover så de nederste ribbeina trykkes utover. Dette fører til dårlig pusteplass for min del

2 kommentarer:

  1. Nå går tiden kjempe fort til du får møte jenta di:D Kjempe flott mage du har fått også:)

    SvarSlett
  2. Ja, tenk at det bare er en mnd igjen! Gleder meg utrolig mye til å få hun ut, samtidig som jeg kommer til å savne gravidmagen også

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag