22.05.2009

Siste uke i syvende måned

Fra i dag starter jeg på 34 svangerskapsuke som også er den siste i syvende måned. Rart å tenke på at tiden går så fort! Føler meg ikke mer gravid enn i uke 19 ca, så skvetter nesten selv når jeg tenker hvor langt jeg er på vei! Men har kjent det de siste dagene at det har blitt tyngre og kondisjonen er langt fra på topp. Puster og peser som bare det etter en trapp :) Men er ikke så alt for lenge igjen heller, så skal fint klare å holde ut de siste dagene også:)

34+0
Jenta mi denne uken
Hun er nå ca 2300 g og har en full lengde på 41 cm.
Hun flyter ikke lenger fritt, men hviler i livmoren. Når hun er våken er øynene åpen og hun har de lukket når hun sover. Øyenfargen er fortsatt blå, for den mangler lys for at pigmenteringen skal bli ferdig. Utviklingen av øyefarge kan derfor ta flere uker etter fødsel også før hun får sin endelige øyefarge. Fingerneglene hennes har også blitt så lange at hun kan klore seg selv.

2 kommentarer:

  1. Så spennende! Litt sært å tenke på det med de neglene :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det er sant.. Kan liksom kjenne en fot gjennom magen, og det er ganske spesielt synes jeg da..

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen spor etter deg. Det setter jeg enormt stor pris på! Ha en fin dag